LANGKAH SISTEMATIS PEMBELAJARAN PENDIDIKAN AGAMA ISLAM DI KELAS

Nurul Aida, Nofi Maria Krisnawati, Mhd Saleh

Abstract


Abstract

 

This article aims to describe the eight stages of systematic procedures for teaching and learning Islamic education in the classroom. In its implementation, the teaching and learning process of this eight-step Islamic Education considers four pedagogical elements. In this article, qualitative methods are used to be able to understand phenomena in a social context naturally by describing social problems in someone from a behavioral point of view. From the findings in this study it was revealed that after the systematic process in systematic teaching and learning is applied, the information provided becomes more understandable, and students gain more experience, which allows them to meet the goals of teaching and learning languages in the classroom.

Abstrak

 

Artikel ini bertujuan untuk menggambarkan delapan tahapan prosedur sistematis untuk belajar mengajar pendidikan Islam di kelas. Dalam pelaksanaannya, proses belajar mengajar Pendidikan Islam delapan langkah ini mempertimbangkan empat unsur pedagogis. Dalam artikel ini digunakan metode kualitatif untuk dapat memahami fenomena dalam konteks sosial secara alamiah dengan menggambarkan permasalahan sosial pada seseorang mengenai sudut pandang perilaku. Dari temuan dalam penelitian ini terungkap bahwa setelah proses sistematis dalam pengajaran dan pembelajaran sistematis diterapkan, informasi yang diberikan menjadi lebih dapat dipahami, dan siswa memperoleh lebih banyak pengalaman, yang memungkinkan mereka untuk memenuhi tujuan pengajaran dan pembelajaran bahasa di kelas.


Keywords


Mengajar dan belajar; Pendidikan Islam; langkah sistematis; faktor pedagogis

Full Text:

PDF

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.